התרסקות מרצ; יו"ר הנהלת המפלגה: "נתקענו בשנות התשעים"

אייל ראובן No Comments on התרסקות מרצ; יו"ר הנהלת המפלגה: "נתקענו בשנות התשעים"

יו"ר הנהלת מרצ, אורי זכי בריאיון ל'קול חי': "אין ספק שהיעדר האיחוד וחוסר הטיפול בגוש הם הסיבות הטקטיות לנפילת מרצ והגוש כולו, אך הסיבה האסטרטגית היא שמרצ והשמאל לא התעדכנה ל-מהי מדינת ישראל 2022. האידיאולוגיה שלנו מאוד מתאימה לרבים אבל השפה מתאימה לשנות התשעים"

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התרסקות מרצ: יו"ר הנהלת מרצ, אורי זכי שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי), ונשאל האם המפלגה תשרוד: "זו שאלה קשה. האם המסגרת הזו תוכל לשרוד ארבע שנים. מה שאני בטוח זה שצריך שתהיה מפלגת שמאל משמעותית. גם מפלגת העבודה כיום לפעמים מתכחשת להיותה שמאל וחושבת שהיא מפלגת שלטון שהיא מטבע הדברים פשרנית יותר".

"אין ספק שהיעדר האיחוד וחוסר הטיפול בגוש הם הסיבות הטקטיות לנפילת מרצ והגוש כולו", אמר זכי, אך הוסיף וציין כי "הסיבה האסטרטגית היא שמרצ והשמאל לא התעדכנה ל-מהי מדינת ישראל 2022, לא מבינה את הלך הרוח של הציבור הישראלי, את האמוניות והמסורתיות שלו. האידיאולוגיה שלנו מאוד מתאימה לרבים אבל השפה מתאימה לשנות התשעים".

כשנשאל האם לדעתו יש לכך קשר לאותו פעיל מרצ שתועד נוהג בביזיון מחפיר בתפילין: "אתם יודעים שאתם מדברים עם אדם שגם הבוקר נטל ידיים והתפלל עם תפילין. להגיד שאותו אידיוט מייצג את המפלגה? גם לאנשים הכי לא מאמינים במרצ יש כבוד ליהדות".

לדבריו "הגיע הזמן שהשמאל כולו יהיה יותר קשוב לשינויים שעברו על החברה הישראלית".

הוא התייחס למאבק בנוגע ללימודי ליב"ה: "כשאני נלחם שיהיו לימודי ליבה, אני עושה את זה קודם כל מדאגה לציבור החרדי. כדי שיהיה לכולנו יכולת לקיים משק יצרני".



0 תגובות